Śniadanie do pracy

Przygotowywanie śniadania do pracy nie musi oznaczać poranków spędzanych w kuchni, codziennego i uciążliwego poszukiwania nowych przepisów lub co gorsza – monotonii. Jeśli zastanawiasz się, co zrobić na śniadanie do pracy zamiast kanapek, które już Ci się przejadły, sprawdź nasze propozycje!

Jogurt – zdrowy i lekki pomysł na drugie śniadanie

Jeśli codziennie zastanawiasz się nad tym, co przygotować na drugie śniadanie do pracy, aby móc posmakować czegoś nowego, to jogurt będzie wręcz idealny dla Ciebie! Podawany może być z owocami, z płatkami owsianymi, z musli, a nawet z miodem, dżemem czy rodzynkami. Jogurty naturalne dobrze sprawdzą się także serwowane z warzywami i na słono! Niezależnie od tego, czy jesteś fanem jogurtów owocowych czy też naturalnych, są one świetnym źródłem białka, wapnia i dobrych kultur bakterii. Podawane z chrupkim pieczywem lub z ulubionymi dodatkami, zapewnią Ci wiele pomysłów na drugie śniadanie do pracy.

Tortilla z ulubionymi dodatkami

Niezwykle pomysłowym i szybkim w przygotowaniu drugim śniadaniem będzie tortilla, w którą zawiniemy wszystkie ulubione dodatki, poczynając od sosu, a kończąc na warzywach i mięsach. Tortilla to pomysł na śniadanie do pracy, który możemy wykorzystać wiele razy i mamy pewność, że się nam nie znudzi. A wszystko to za sprawą dodatków, które możemy nieustannie zmieniać, w zależności od tego, na co mamy ochotę i co akurat mamy pod ręką. Sos pomidorowy, czerwona fasola, papryka konserwowa, tuńczyk i pieczarki? A może sos koperkowy, grillowany kurczak, pomidor i sałata? Niezależnie od tego, co zawiniemy w tortillę, jesteśmy w stanie przygotować sobie niezwykle smaczny lunch na przerwę w pracy.

Co do pracy na śniadanie? Postaw na makaron!

Spaghetti, penne, tagliatelle, sałatka makaronowa, a nawet tradycyjne łazanki – wszystko jest pyszne i może łączyć się z wieloma wartościowymi składnikami. Makaron będzie daniem idealnym nie tylko na obiad, ale też na drugie śniadanie – zapewni Ci wystarczającą ilość węglowodanów, dzięki którym zyskasz energię na cały dzień. Szczególnie, jeśli pracujesz do późna i obiad jesz zazwyczaj dopiero po zakończonej pracy – pożywne i kaloryczne drugie śniadanie sprawi, że będziesz tryskać energią!

Sałatka w nowej odsłonie

Sałatka rzadko kojarzona jest z daniem doskonałym na drugie śniadanie, ponieważ przywodzi nam na myśl lekką mieszankę warzyw lub niepełnowartościowy posiłek. Pora przełamać ten stereotyp! Sałaka może okazać się idealnym lunchem, jeśli tylko odpowiednio ją przygotujemy. Warzywa zapewnią nam odpowiednią porcję błonnika, jednak warto postawić także na białko i węglowodany. Źródłem protein często są jajka, kurczak, warto także dodać do niej odrobinę tuńczyka lub innej ryby. Węglowodany zaś możemy uzyskać dodając do sałatki makaronu lub serwując ją z pieczywem, np. grzankami. Całość można uzupełnić dobrymi olejami, jak np. oliwa czy dodać do niej orzechów, nasion słonecznika, dyni, siemienia lnianego czy sezamu.

Sprawdź też inne artykuły

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *